Zajęcia w plenerze skierowane do uczniów szkół podstawowych i średnich oraz dzieci w wieku przedszkolnym.

Warsztaty i gry w plenerze
Oferta na zamówienie


















Gdzie prowadzimy warsztaty?
Warsztaty, gry i zajęcia edukacyjne w plenerze prowadzimy w parkach miejskich i terenach zielonych w okolicy szkoły. Czas trwania zajęć – około 2-2,5 godzin.
Miejsce szkolenia zawsze ustalamy wspólnie z Tobą, aby dojazd z dziećmi był komfortowy.
Istnieje możliwość zorganizowania dojazdu autokarowego.
Dla kogo?
Warsztaty i zajęcia skierowane są do uczniów szkół podstawowych i średnich oraz dzieci w wieku przedszkolnym. Program i typ warsztatów dopasowujemy do potrzeb i wieku dzieci oraz oczekiwań nauczycieli oraz wychowawców.
Oferta
Warsztaty i zajęcia edukacyjne w plenerze są doskonałym uzupełnieniem nauki w szkole dla dzieci i młodzieży w każdym wieku.
Warsztaty zorientowane są na poszerzenie wiedzy dzieci w zakresie zdrowego stylu życia, ekologii, żywienia, sztuki, turystyki
Ponadto prowadzimy zajęcia i gry ruchowe zorientowane na integrację, pogłębienie relacji w grupie, poprawę komunikacji oraz wzrost sprawności motorycznej.
Przykładowe zajęcia w plenerze:
1. WARSZTATY
Orientacja w terenie – umiejętność czytania mapy, określenia kierunków świata, korzystania z kompasu, zasady działania zegara słonecznego, oznakowanie szlaków turystycznych, omówienie ekwipunku turysty, zasad zachowania się na szlaku, bezpieczeństwa w terenie oraz udzielania pierwszej pomocy.
Na tropie zwierząt – gatunki zwierząt występujące na Dolnym Śląsku, domostwa i zwyczaje zwierząt, rozpoznawanie ptaków, budowanie ptasich gniazd, rysowanie śladów zwierząt, co jedzą zwierzęta, poszukiwania pokarmu dla zwierząt leśnych. Warsztaty zakończone quizem.
Znawca roślin i drzew – rozpoznawanie roślin jadalnych i sposoby ich wykorzystania, poznanie walorów leczniczych i kosmetycznych roślin, rozpoznawanie drzew i liści, wykorzystanie darów natury w życiu codziennym: herbatki polne, mydła, świece, wianki, pachnidła do szafy + poznanie właściwości roślin (np. pokrzywa – do picia, do jedzenia, do mycia…), Opcjonalnie: tworzenie obrazów z roślin, czy też woreczków zapachowych z polnych ziół i kwiatów. Warsztaty zakończone quizem.
Projekt Land-Art – warsztaty tworzenia obrazu lub kreatywnej instalacji w naturalnym środowisku: na trawie/wśród drzew, przy wykorzystaniu naturalnych elementów takich jak kamienie, trawa, patyki, gałęzie, szyszki, liście… Podział pracy, współpraca w podgrupach nad różnymi elementami sztuki Land-Artu.
Opcjonalnie: Gry i zabawy ruchowe w plenerze, z wykorzystaniem „darów natury”. Rzut szyszką do celu, budowanie najwyższej wieży z kamieni, zabawa w „ile osób zmieści się na pieńku?”, zabawa w chowanego z wykorzystaniem maskowania w terenie. Możliwość zmiany formy z gier i zabaw na podchody leśne z wykorzystaniem „darów natury”.
Zrób to sam – warsztaty rękodzieła w plenerze. Zajęcia mają na celu rozwój zdolności manualnych, kreatywności, ponadto wyciszają i relaksują. Wiele ciekawych opcji do wyboru: łapacze snów, wyszywane eko-woreczki, budowa eko-ludka z ekologicznych produktów, intuicyjne malowanie rękami, leśne pejzaże malowane z wykorzystaniem darów natury, upcycling – drugie życie śmieci.
2. TURNIEJ PLENEROWYCH GIER ŚWIATA LUB POLSKICH HISTORYCZNYCH GIER SPORTOWYCH
Turniej gier plenerowych z różnych kontynentów: Europy, Azji, Ameryki Północnej, Australii i Nowej Zelandii. Przykładowe gry: USA: kwadrant, farmer, manusa, Francja: petanque, Wietnam: kayo toyen (nożna lotka), ring pa (toczenie kół), Indie: koh koh, kolakchappaki, Australia: aborygeńskie sling ball, kolchee, kai-a i wiele innych.
Polskie historyczne gry sportowe: ducze, kiczka, kapelan, kucie
Celem jest dobra zabawa na świeżym powietrzu, poznanie nowych gier i zabaw świata oraz polskich, historycznych gier sportowych, aktywność fizyczna, poprawa szybkości i zwinności, zdrowa rywalizacja, a także rozwijanie umiejętności współpracy w zespole.
3. GRA TERENOWA Z FABUŁĄ
Wielkanocni poszukiwacze jajek – oferta w programie tylko do 17 kwietnia!!!
Gra polega na odnalezieniu jajek ukrytych na trasie przez Zajączka Wielkanocnego. Zajączek uciekł, ale zostawił mapę i wskazówki oraz zadania specjalne do wykonania. Trasę pokonuje się w 2 grupach. Wygrywa drużyna, która uzbiera najwięcej jajek. Gra ma charakter zabawy z motywem rywalizacji, rozwija też umiejętność orientacji przestrzennej, kreatywność i spostrzegawczość. Na wszystkich uczestników zabawy na mecie czeka słodka niespodzianka. Koszyczki w dłoń i do zbioru! Na zakończenie zabawy wielkie malowanie jajek.
Gra terenowa Ptaki Świata
Gra polega na odnalezieniu trasy (podążaniem za znakami, odnajdywaniu schowanych zadań oraz ich rozwiązywaniu w podgrupach). Gra ma charakter zabawy, rozwija umiejętności komunikacji w grupie, integruje i rozwija pod względem kreatywności, motywem przewodnim będą ptaki.
Gra terenowa Indianie
– tworzenie totemu,
-„indiańskie czary” tworzenie amuletów,
– zabawa w Dzikie Plemię – czyli „polowanie na dziką zwierzynę”,
– barwy wojenne – malowanie twarzy,
– opracowanie zasad funkcjonowania plemienia – wódz, pomocnicy,
– opracowanie tańca plemienia i zaprezentowanie okrzyku
Gra odbywa się na zasadzie wykonywania zadań w podgrupach na oznaczonej trasie.
Gra terenowa Poszukiwacze Skarbów
Gra polega na odnalezieniu skarbu zakopanego w danym miejscu. Trasę pokonuje się w podgrupach. Dla każdej grupy przewidziany oddzielny Skarb. Drogę do Skarbu trzeba odnaleźć podążając za znakami i wskazówkami, pozostawionymi przez Piratów. Aby dotrzeć do skarbu, grupy młodych poszukiwaczy muszą odnaleźć mapę, wykonując po drodze różne zadania i zgadując zagadki. Gra ma charakter zabawy, rozwija umiejętności komunikacji w grupie, integruje i rozwija pod względem kreatywności i spostrzegawczości. Możliwość rozszerzenia gry o motyw rywalizacji – 1 skarb, kilka grup Poszukiwaczy, wygrywa drużyna, która jako pierwsza wykona wszystkie zadania i odnajdzie ukryty skarb.
4. PODCHODY
Realizacja: 2 grupy, na każdą grupę przypada 1 instruktor outdoor/animator. Grupa A jest grupą uciekającą – wspólnie z instruktorem wymyślają zadania, określają role – kto za co jest odpowiedzialny – oznakowanie trasy za pomocą wstążek, oznakowanie trasy za pomocą patyków i strzałek, oznaczenie miejsc z zadaniami, dowódca odpowiedzialny za umiejętne schowanie się grupy. Uciekają i rozkładają zadania.
W tym czasie druga grupa B – wymyśla zadania w ramach odwetu.
Po 15 min grupa goniąca rusza, szuka trasy, wykonuje zadania i ostatecznie szuka grupy uciekającej.
Po tym jak grupa B znajdzie grupę A – role się zmieniają.
Na koniec następuje przedstawienie grupom znalezionych zadań i odpowiedzi.
5. INTEGRACJA NA NISKIM PARKU LINOWYM
Zabawa na Niskim Parku Linowym to okazja do integracji na świeżym powietrzu i wypracowania dobrego poziomu komunikacji w grupie. Niski (mobilny) Park Linowy to bezpieczna instalacja specjalistycznych, atestowanych lin zawieszonych na wysokości około 0,5 m nad ziemią. Stalowe liny dolne oraz liny miękkie zawieszone na górnych obręczach – pomagają uczestnikom pokonać trasę w różnych warunkach z uatrakcyjnieniem przejścia poprzez odpowiednio zamontowane pomoce/utrudnienia (np. liany / drabiny / huśtawki / opony). Poziom trudności technicznej i taktycznej zależy od wieku grupy. Zajęcia prowadzone przez instruktora niskich parków linowych ERCA (Europejskie Stowarzyszenie Parków Linowych). Każdy z uczestników otrzyma dyplom udziału w zajęciach na Niskim Parku Linowym.
Powyższe przykłady stanowią tylko część organizowanych zajęć. Istnieje możliwość przeprowadzenia części warsztatów „pod dachem” – w szkole lub przedszkolu.
Cena
Cena warsztatów zależy od wybranego wariantu, czasu, miejsca oraz liczebności grupy.
– 40-45 osób – 35 zł/os
– 25-30 osób – 40 zł/os
*Integracja na Niskim Parku Linowym – ceny zaczynają się od 40 zł/os. Wycena indywidualna dla każdego zapytania.
Oferty na specjalne zamówienie wyceniamy indywidualnie.
Zapisy
Skontaktuj się z nami wybierając :
kontakt telefoniczny – +48 514662260
email – biuro@slowmania.pl
formularz kontaktowy na stronie.
W przesłanej wiadomości prosimy o wskazanie:
- zakładanego celu warsztatów zajęć
- rodzaju warsztatów
- preferowanego miejsca ich prowadzenia
- liczebności grupy
- kontaktu zwrotnego
Skontaktujemy się niezwłocznie przedstawiając propozycję i wycenę.
Telefon
Pani Maniu, dzieciaki bawiły się znakomicie :)))) Piotruś opowiadał i opowiadał… zachwycony. I to bardzo. A najbardziej to cieszył sie na spotkanie z Państwem. Nie mogą sie doczekać wyjazdu do Międzygórza 🙂
W imieniu dzieci a w szczególności w imieniu Jasia jeszcze raz dziękuję za super imprezę 🙂 – (Dzień Dziecka „Wesołe Twarze”)